Sahabat Amat Sejati :) Saya wajib follow sesiapa yg follow saya =)

di mana Dia di hatiku?

Monday, September 27, 2010

7 Selamat Bertunang & Berkahwin :)




(sila klik utk besarkan gambar, gambar ini hnya didapati di blog ini)

Sebaik sahaja musim perayaan, cuti sekolah, atau pada tarikh-tarikh yang cantik seperti 10 October 2010 ( 10.10.10 ) dan lain-lain hari yang istimewa, pasti ada sahaja kawan-kawan kita yang bertunang dan berkahwin. Alhamdulillah..kerana hanya dengan jalan pernikahan sahajalah maksiat dapat dikurangkan antara lelaki dan perempuan. 

Jangan pula takut untuk berkahwin awal. Allah janji rezeki dan jalan kemudahan dalam firmanNya:
"Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui."
(  سورة النور  , An-Noor, Chapter #24, Verse #32)

Jadi, tunggu apa lagi...suruh mak ayah carikan yang terbaik =)

Wassalam.


7 comments:

aisyahHumaira said...

Salam..Jannati,

Memang bagus kahwin awal sebenarnya, dpt elak macam2 hal yg tidak baik di dunia akhir zaman begini..
dan pilihlah teman hidup yg beragama, itu yg penting..nk dpt yg baik, perlu jd yg terbaik dulu kan? Tiada yg mustahil kalau kita sentiasa benar2 berusaha dan berdoa pdNya..Insya'ALLAH semuanya akan kita perolehi dgn izin ALLAH.. :)

p/s: teruskan bertinta, nice blog..

ismi jannati said...

Benar sekali tu kak =)

Terima kasih atas nasihat yang bernilai tinggi itu =)

FRESHIE said...

lukisan kat atas tu mcm gula2 jeli. sape yg wat tuuu..

Gayahspears said...

salam... Kawan gayah kawen tarikh nih jugak :)

ismi jannati said...

Freshie: gula2 jeli..yum2..sedap tu makan =p

Gayahspears: Selamat kawen buat kawan kak Gayah =)

Faarihin said...

Salam singgah sini..

selamat menamatkan zaman bujang buat mereka yang sudah tiba masanya.. (^__^)

ismi jannati said...

cik Faarihin dua harakat dah kawen lom? kalo lom leh tlg promote kat blog ni =) jd baitul muslim plak

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Semua milik Allah 2010 hingga kiamat