Sahabat Amat Sejati :) Saya wajib follow sesiapa yg follow saya =)

di mana Dia di hatiku?

Friday, July 8, 2011

18 Ya Allah...Layakkah Aku disisiMu?





          Salamun alaik..Alhamdulillah hari ini masih lagi diberi peluang untuk bernafas dengan RahmaTnya,Subhanallah..Sungguh..saat ini ana keliru dengan perasaan sendiri..entah apa yang bermain difikiranku..Apepun.,moge Ttetap tsabat di jalanNya..insya Allah..Taubat?Ana harap dapat sentiasa melafazkan kalimah pengampunan kepadaNya setiap detik..setiap minit dan insya Allah setiap mase.Ya Allah..teguhkan keimananku dalam menghadapi segalanYa..Allah..Allah..Allah..Jangn pernah Kau tinggalkan aku sendirian...

 Izinkan ku ucap kata tobat sebelum Kau memanggilku..
Kembali pada-Mu, menutup waktuku 
Izinkan kuserukan nama-Mu sebelum nyawa dalam tubuhku
Kau ambil, kembali pada-Mu
Kar’na kutahu, hanyalah pada-Mu
Tempatku mengadu, tempatku mengeluh
Di dalam do’aku…

Dan demi nafas,
yang telah Kau hembuskan dalam kehidupanku
Ku berjanji ku akan menjadi yang terbaik
Menjalankan s’gala perintah-Mu

Menjauhi s’gala larangan-Mu
Adalah sebaris do’aku untuk-Mu

"Aku adalah pengejar syurga akhirat, bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat; aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu. Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas. Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku"...- Ustaz Asri Rabbani

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..." (Ust Hj Zaharuddin Hj Abd Rahman)

"Berbahagialah orang yang telah sempurna cinta kepadaNYA.Kesempurnaan cintanya itu ialah kerana ia menginsafi tanasub(persesuaian),batin antara dirinya dengan Allah."

Bila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita diperkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia![Ustaz Pahrol]

"Apa pun yang (kenikmatan) yang diberikan kepadamu, maka itu adalah kesenangan hidup di dunia. Sedangkan apa (kenikmatan) yang ada sisi Allah lebih baik dan lebih kekal bagi orang-orang yang beriman, dan hanya kepada Tuhan mereka bertawakal." (As Syura : 36)

"Demi Allah, dunia ini di akhirat kelak hanyalah seperti air yang melekat pada jari telunjuk salah seorang dari kamu yang dimasukkan ke dalam samudera luas. Oleh itu hendaklah dia merenungi bekalan apakah yang hendak dibawa untuk menghadap Tuhannya." (HR. Muslim)

"Marah adalah salah satu di antara panah-panah syaitan yang mengandungi racun. Oleh itu hindarilah ia agar kamu dapat menewaskan syaitan dan bala tenteranya." (Imam Syafie)

" Dan sesungguhnya Kami telah datangkan kepada mereka,sebuah Kitab (alQuran) yang Kami telah menjelaskannya satu persatu berdasarkan pengetahuan (Kami yang meliputi segala-galanya), untuk menjadi hidayah petunjuk dan rahmat, bagi orang-orang yang (mahu) beriman. "(al A'raaf : 52 )

Kebahagiaan itu sebenarnya ialah pada mereka yang boleh bersyukur & bersabar. Bersyukur atas nikmat & bersabar atas ujian. Bersyukur atas kesenangan & bersabar atas kesusahan. (Susah itu tarbiyyah..Sabar itu indah)

"Taubat itu seperti perahu yang dilengkapi semua perlengkapan dan perbekalan, serta dikemudikan oleh pelaut yang mahir. Perahu taubat itu berlayar mengharungi lautan keagungan Allah, layarnya adalah cinta yang dalam kepada-Nya, terbentang ditiup angin nan lembut, iaitu angin kerinduan hamba kepada-Nya."(Al-Imam Al-Hakim Al-Tirmidzi r.a.)

Manusia yang berbuat baik dengan mengharapkan sesuatu balasan bukanlah manusia yang jujur. Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat, asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh dengan agama Allah. (Surah Al-Baqarah:214)

Moge Allah kasih pada Hamba yang lemah ini.Ana tak layak bergelar solehah.lagi tak layak untuk digandingkan dengan lelaki soleh..Apepun..ana harap dapat yang terbaik dalam mengejar redhaNya..insya Allah..Barakallah..


18 comments:

aiEz said...

InsyaAllah...bersama perbaiki mana yg kurg,terima kasih perkongsian...

ismi jannati said...

aiez:alhamdulillah..same2 perbaiki dan berkongsi ilmu..insya Allah..

♥ Ahlia Iman ♥ said...

Salam'alaik dinda mahbubah :-)

Moga ALLAH mendengar doamu dinda, teruslah berdoa pada-Nya, Dia Maha Mendengar segala bisikan ikhlas dihatimu..

syukran ya habibi^^
teruslah berjuang untuk jadi indah dalam pandangan-Nya

ismi jannati said...

ahlia:wslm wbt..ukhti mahbuabati..
syukran,,insya Allah..doakan ana ye..subhanallah..indahnya ukhuwah,,

NuR!eeQ@h said...

alhamdulillah..saye suka melihat blog anda..penuh dengan info yang bermakna..

ismi jannati said...

nur:alhamdulillah,,moge Allah kasih..

Nuur_mutiara said...

salam ziarah..semoga istiqomah dlm penulisan..mudah-mudahan sama bermanfaat :)

Nurul Aqilah said...

assalamualaikum akak...sy da follow blog akak..follow sy blik ye..sy x tggal pun link kt situ..

ismi jannati said...

nuur:insya allah..doakan ana ye entii..

ismi jannati said...

nur aqilah:wslm wbt adik..insya allah..salam ukhuwah..

Nurul Aqilah said...

assalamualaikum akak..bole x kalu sy nk copy lgu kt blog akak??best la lgu ni..tp mcm mne nk wat ye??

ismi jannati said...

nurul:silakan...erm..kak pun kurang tahu juga tentang nie..cz abang yang tolong buat tu..minta maaf ye,,

Anonymous said...

salam alaykum..

sedap mutiara kata..boleh ana ambil?

ismi jannati said...

wslm wbt..silakan..

Anonymous said...

jazakillah..dari mn sumber mutiara ni?mcm pernah lihat sj, huhu..

ismi jannati said...

entahlah..huhu..tapi semuanya milik Allah kan?..ilmu semua tiada yang berhak kate milik dia..just Allah je..

Anonymous said...

benar ilmu itu milikNya..kiranya bebas untuk ambil juga apa-apa disini? tanpa tinggalkan sumber?bukan untuk diingati sekadar jika ada persoalan boleh diajukan terus?

ismi jannati said...

yup..di sini ana tak perlukn pghargaann cmtu..tapi d blog len ana tk thu.atas setiap org ada pndapat msing2..

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Semua milik Allah 2010 hingga kiamat