Sahabat Amat Sejati :) Saya wajib follow sesiapa yg follow saya =)

di mana Dia di hatiku?

Monday, May 16, 2011

10 "Aku harus mujahadah cinta"




Salam...
Bismillah..
Apa khabar hati?
Masihkah ia seperti embun?
Menunduk tawaduk dipucuk-pucuk daun..
Masihkah ia seperti batu karang?
Berdiri tegar menghadapi gelombang ujian,
Apa kabar iman?
Masihkah ia seperti bintang?
Teranng benderang menerangi kehidupan..
Apa khabar saudaraku?
Dimane saudara berada moge sentiasa dirahmati Allah...

Alhamdulillah..Rindunya diriku untuk mencoretkan sesuatu diatas warkah blog yang tidak seberapa ini...moge bermanfaat dan mengambil iktibar apa yang disampaikan..

      Ya Allah..sungguh beratnye ujianMu padaku.Malunya diri ini tatkala merintih menghadapinya..Dimane kesabaranku?Dimane imanku?Dimane kekuatanku?Sungguh!aku kecewa dengan diriku..Ku cuba pasakkan dalam hati moge sentiasa sabar dalam mengharunginya agar diriku layak untuk termasuk golongan yang sabar..Tetapkan keimananku ya rabb.Saat ku difitnah,aku cuba mencari teman yang bisa menerangi hatiku dengan kata-kata motivasinya."Jannati,sabarlah.Allah sentiasa bersama kita".Masya Allah.sungguh aku terharu dengan bicaranya.Syukran ya sahabatku.Waktu ku menerima mehnah,ku menangis pilu.mau dilempar dimane kesedihan ini?Hanya itu yang terlekat difikiranku.MaSYA Allah,malunya ana bila teringat kembali.

Sahabat, apa yang cuba ana sampaikan di sini ialah sabarlah dalam menghadapi ape2 ujian..jangan lupa ujian itulah yang akan menetukan apakah iman anda kental walaupun diuji dengan seribu satu masalah n fitnah..Tenagkan fikiran anda.lapangkan dada dan terimalah hakikat yang sebenarnya.Di sini ana ingin kongsikan kata-kata semangat dan impian untuk mujahadah akan segalanya."Jannati,,sabar dalam melakukan ketaatan dan sabar dalam meninggalkan kemaksiatan!Mujahadahlah.."Nasihat seorang teman kepadaku yang mengiringiku sampai ke hari ini..Syukran sekali lagi kepada semua sahabat-sahabatku..

"Dalam aku mencari  redhaMu tuhan,jiwaku perlu kpada mutiara ihsan,kalbuku perlu pada permata iman,agardiriku sentiasa indah dengan nikmat ISLAM,tetapi bagaimana harus ku merasai semua itu tanpa bantuan seorang teman yang mampu menjadikan diriku menuju ke sisiMu Tuhan."

Saat Allah mencintai seseorang,tmpat pertama menerima sentuhan cinta itu ialah hati mereka.Disitulah Allah melenyapkan rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka,kmudiaN digantikan dgn harapan dan keinginan utk berubah menjadi insan bersih.Hati kita seeloknya selalu berbisik:"Aku tau bila Allah mencintaikuiaitu saat ku membenci segala kejahatanku"

"berpenat lelahla krna sesungguhnya kesenangan itu slpas kesusahan,jgn berduka cita kerana hidup ini meletihkan,sebab demikianlah hidup ini diciptakan"-imam syafie

Hadapilah setiap ujian yg mendatang dgn tenang dan menganggapnya ujian e2jalan kita menuju syurgaNya. Dia tdak akan mguji hambanya seandainya Dia tau kta tdak mampu tapi kita dberi ujian bersyukurlah dgn sbnarnya krana e2 dia menandakan amat menyayangi kita..walau peritnya ujian walau pahitnya derita walau sakitnya jiwa walau pedihnya hati ibarat dlukai dgn garam tapi ketahuilah.setiap ujian e2 mgharapkan kemanisan imanyg tiada nilainya.sukar ditafsirkan oleh hati sukar dgambarkan dgn mata..fahamilah sakit e2 sebanarnya penawar segalanya..Bersemangatlah..

Moge Allah redha dan kasih dengan kita semua..insya Allah..ana akan cuba untuk menjadi yang solehah.sesolehah mungkin untukmu yang bergelar pemilik hatiku...Redhakanlah kami..Amin ya Rabb..Tabahkan hatiku..
 





10 comments:

Ahmad Syakir Bin Mohd Nassuruddin said...

La tahzan... Innallah Ma'ana

ismi jannati said...

huhu...syukran akhi

dieyla nadhzieyrah said...

suNgguh tersentuh...,, huhuhu
ya Allah..,, kuatkan hati anti yewr...,,

Azree said...

KepadaNya kita memberi impian

KepadaNya kita melapor segala kegiatan

KepadaNya kita mengadu

Dan kepadaNya kita mengharap dan bertawakal untuk segala-galanya..

ismi jannati said...

dieyla:Amin..kuatkan hati kami ya rabb,,

ismi jannati said...

azree:subhanallah!kate2 yang sungguh menusuk kalbu

tarian kalam said...

Dia lebih mengetahui diri kita dari kita sendiri .Dia lebih sayangkan kita dari diri kita sendiri . Bersyukurlah .. kerna datangnya ujian tanda kasihsayangnya juga datang pada kita .

Jazakallah.

ismi jannati said...

Alhamdulillah..syukran a'la nasihat..moge Allah redha..

Anonymous said...

hati yang baik datangnya dari orang yang baik hati.

Anonymous said...

Ya Allah...
aku hilang dalam mencarimu
makin bertambah kesesatanku
Ya Allah...
tunjukilah aku jalan yang lurus
jalan yang membawa ke syurgaMu
jalan yang Engkau redhai
Ya Allah...
rintihan ini
dari seorang hamba yang tak punya apa

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Semua milik Allah 2010 hingga kiamat