Sahabat Amat Sejati :) Saya wajib follow sesiapa yg follow saya =)

di mana Dia di hatiku?

Wednesday, December 22, 2010

9 LELAKI SOLEH KEDAMBAANKU




Apa kabar cinta?
Masihkah tetap untuk-NYA……?
Apa kabar rindu?
Masihkah tetap untuk surgaNYA..?
Apa kabar hati?
Masihkah sesejuk dan sebening embun pagi….?

Kali ini penulis ingin sekali mencoretkan sedikit sebanyak kata luahan yang rindukan Cinta Illahi semestinya cinta yang tertinggi dan akan selalu begitu hingga ajal menjemputku.Insya Allah..yang kedua,cinta kepada Rasulullah..yang ketiga,cinta akan ibubapa.Dan siapakah pemilik hati ini selepas itu.??Semoga harapan dan doa sentiasa mengiringiku tuk meraih tangan pemilik hati ini…Iaitu,lelaki soleh yang selalu menjadi kedambaanku setiap masa.Insya Allah jika umur diri yang dhaif ini masih lagi diberikan peluang unutk meneruskan tinta dakwah di bumi AnugerahNya..

Nabi Muhammad SAW bersabda:

 “Perempuan (lelaki) itu dikahwini kerana empat perkara. Kerana hartanya, kerana keturunannya,
kecantikannya dan kerana keagamaannya. Maka utamakanlah yang beragama nescaya kamu mendapat kebahagiaan”
.
Beragama.

Penulis meletakkan syarat keagamaan menjadi idaman setiap muslimat.Bagi saya,agama merupakan satu keindahan yang tdak bisa dinilai dengan intan permata.Biar kacak sekali mana pun,tapi nilai akhlak mulia tiada dijiwa apakah bisa memimpin tangan ini ke syurga?Fikir-fikirkanlah wahai muslimin yang inginkan muslimat solehah,tetapi dirinya tidak cukup kuat memikul amanah.Bagi muslimat pula,pilihlah lelaki yang paling tebaik agamanya dikalangan sejuta muslimin dihadapan.Ingat!kita berkasih sayang adakah hanya untuk melepaskan rindu didunia yang fana ini?Tidak. Sama sekali bertentangan dengan syariat islam.Ingatan buat semua insan yang merasakan dirinya sudah memilih kekasihnya(couple itu haram)adalah terbaik dengan menilai berdasarkan kata2 manja dan pujuk rayu mainan jiwa dan nafsu.Masya Allah.,

Menunduk pandangan

Kuinginkan seorang lelaki yang sentiasa menundukkan pandangannya tika melihat wanita ajnabi dihadapannya.,Rasenye susah juge ingin mencari lelaki begini.ye ke??semoga kutemui suatu hari nanti.Apepun pilihan,anda yang tentukan.Mungkin diri ini tidak layak untuk mendapatnya tetapi Insya Allah akan kuraih jua..Biiznillah.Akan penulis sematkan dalam sanubari tuk terus setia menagih cinta yang diredhai.

“lelaki yang soleh untuk perempuan yang solehah”

Akan kubina benteng pertahanan tuk menjadi perempuan solehah itu walaupun 1001 fatamorgana cuba menghalang liku2 jalan cinta.Insya Allah..Sekian.,

Wallahu’alam..

Bissmillahhirrahmanirrohimm….
Cintaku hanya kupersembahkan untuk …
Yang menciptakanku…
Memberiku Jiwa…
Memberiku udara…agar aq tetap hidup
Memberiku segalanya…selayaknya manusia….
Cintaku hanya untuk SANG KHALIQ….
ALLAH AZZA WA JALLA…
=========================
Cinta pada dunia, dunia akan pergi,
Cinta pada manusia, manusia akan mati,
Cintalah pada Allah kerana Dialah yang kekal abadi.

9 comments:

yaqut hulaif said...

Assalamualaikum.

Perkongsian yang cantik sekali. Moga bermanfaat untuk semua.


Yang pasti.Dan yang perlu diingat.kerana hati-hati yang mengingati Yang Satu akan mudah bersatu !

ismi jannati said...

Waalaikummusalam..w.b.t
Alhamdulillah.sekadar luahan hati yang dhaif.mge kerdhaan sentiase mgiringi kite semua.Insya Allah..
syukran atas pesanan.Kerana nasihat itu jamil.akan penulis amalkan peringatan itu.Insya Allah.semoge akh mjdi salah sati lelaki soleh yang dicari itu.Biiznillah..

BaiTiL a'tiQa said...

Kelazatan sebenar dunia yg xdapat dinikmati oleh org yg 'miskin' akhirat,

~~Cinta kepada Allah & jinak kepadaNya...
~~Rindu berjumpa denganNya...
~~Sentiasa berjalan menuju kepadaNya...
~~Sentiasa berpaling dari selainNya...

"Sama2 usaha banyakkan ibadah hati & fizikal"

ismi jannati said...

Alhamdulillah.semoge e2lah kehendakNya..susah juge nak jage hati ni erk??,,Kadang2 hati mengeluh letih..tanda iman lemah.Masya Allah..Malunye rase diri faqir ini..Akan kucari penawar mujarab e2 dengan nikmat iilahi.Insya Allah.

haway mutasawwil said...

nk jg pandangan tu susoh tp insyaallah boleh je kalu iman kuat.lgpn pandangan yg haram tu dtg dr panahan2 syaitan kan?tak takut ke keno panoh?heee

ismi jannati said...

susah juge nak jage tu coz kadang2 kite lalai juge dalam memelihara pandangan tu kan?..apepun semoge iman sentiase menjadi penujuk arah dalam qalbu itu.Insya Allah.yup.betul3.xpi yang x takut tula ramai insan lakukan.Harap muhasabah same2..

ahmad said...

kebanyakan apa yang kita mahu kurang tepat,contoh dapat pasangan kurang alim sedikit daripada kita,kita harus terima dengan hati terbuka dan munasabah diri.

WhatKemaDid said...

salam
nice one post!!!
likes..

ismi jannati said...

wslm wbt...insya Allah..alhamdulillah..:)

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Semua milik Allah 2010 hingga kiamat