Sahabat Amat Sejati :) Saya wajib follow sesiapa yg follow saya =)

di mana Dia di hatiku?

Saturday, June 30, 2012

6 kenapa kite masih tak berubah?





Angin lembut selembut bayu yang menyapa diri,belum tentu boleh menyejukkan hati. Hujan yang turun rintik-rintik belum tentu dapat menghilangkan keresahan dihati. Biarpun didendangkan lagu2 kejiwangan,lagu2 bernada metankolik, Tapi saya percaya..hati ini tak mungkin tenang. 

 Mana mungkin ada sebuah meja yang elok diukir,dihias dan disolek tiada orang yg menciptanya.tak mungkin terjadi demikian.mesti ada orang atau sumber yang membuatnya.begitu juga dengan diri kita.alangkah indahnya,cantiknya,bayi yang baru dilahirkan.menenangkan hati.rase menintis air mata kegembiraan menyambut bayi yang elok sifatnya.betapa bangganya..dalam hati terdetik,ya Allah,umat rasulullah semakin bertambah.syukur padaMu..senang melihat umat islam sujud dengan rendah hati dan tawadhuk dalam mengejar syurganYa..tapi,alangkah kejamnya kite..kenapa?kenapa dan kenapa?

 Dalam diam jiwaku bermonolog,

 "aku berjalan mengelilingi dunia.untuk menikmati sebebasnya kurniaan illahi,tapi,aku menyalahgunakan nikmat itu.Allahurabbi.aku tak besyukur..argh,.nafsuku berombak kencang..biarkanlah prasaan untuk bersyukurnya hilang.aku belum puas menikmati segalanya,tapi,,Allah maha kuasa.sekali dia menyebut kun..maka jadilah..dan inilah yang terjadi..terjadi dalam lubuk hati orang yang lalai.

  Aku mencari kebebasan.tapi hanya yang ku dpati keimananku pula yang berkurang. Aku menggali kemewahan,tapi yang aku dapati debu2 dosa yang melekat disekeliling tubuhku. Aku mencari cinta.ye.kasih sayang orang.tpi,!aku hanya perolehi kekecewaan yang menyebabkn aku jatuh trduduk.

Aku mulai resah,gelisah.semuanya bercampur gaul..aku boleh merasakan dalam diri ada titik hitam mulai menjalar dalam setiap perjalanan idupku. Kini,aku mulai sedar..kenapa aku diciptakan.adakah hanya sekadar ingin suka2 didunia dan kembali kepadanya dengan markah kosong.tidak!aku harus berubah. Jom sahabat,kite berubah.takkan kite hanya mahu pulang dengan markah kosong..ana jadi teringat pada satu petikan ayat alQuran.yang bermaksud;-

  Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan.dan sesvngguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sbenarnya.,sekiranya mereka mengetahui..-surah al.ankabut ayat 64

 Nah,!Allah dah bagi kite peringatan.kenapa kite masih tak nak berubah.. Sedarlah..hidup didunia bukanlah abadi.jom kembli kepada fitrah yang sebenar..

 Kenapa kita masih tak nak berubah?masya Allah.:'(
Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Semua milik Allah 2010 hingga kiamat